Bevásárlólista Kedvenc receptek Kedvenc receptek

Ezért fontos, hogy minél több halat fogyasszunk!

08-12-2016

https://www.lidlkonyha.hu/Magazin/Ezert-fontos-hogy-minel-tobb-halat-fogyasszunk

Tegyen az egészségéért: főzzön a hétvégén Ön is halat!
« Vissza
Social Share logo

Ezért fontos, hogy minél több halat fogyasszunk!

Szinte csak az ünnepek környékén kerülnek halas fogások az asztalunkra, pedig nagyon fontos szerepük van az egészségünk megőrzésének szempontjából. Ellenállhatatlan receptekkel szeretnénk meghozni a kedvet a tengeri és a gasztronómiai hagyományainkban is szereplő édesvízi halakhoz.

főzzön a hétvégén Ön is halat!

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a 2006-2010-es években az egy főre jutó halfogyasztás átlaga nagyon alacsony, 3,7 kg volt Magyarországon. Több okból is alapvetően fontos lenne, hogy gyakrabban szerepeljenek halak az étrendünkben: a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének Táplálkozási Akadémia hírlevelében megjelentek szerint zsírtartalmuk általánosan alacsony, 1-15% (kivétel a ponty és harcsa), A-, B- és D-vitamintartalmuk magas, és tartalmazzák a szervezet számára szükséges esszenciális aminosavakat. Ásványi anyagokból elsősorban foszfor, kalcium, vas és jód található meg bennük számottevően.

A halak a szervezet számára nélkülözhetetlen omega-3 zsírsavak legfontosabb forrásai. Ezek többszörösen telítetlen zsírsavak, olyan esszenciális tápanyagok, amelyeket a szervezet nem tud előállítani, ezért táplálékkal kell bevinnünk. Nagy szerepük van a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, az emberi agy magzati és csecsemőkori fejlődésében, majd későbbi működésében is. Forrásai a tengeri halak (a legismertebbek a lazac, tonhal, szardínia, makréla, tőkehal és a hekk), tőkehalmáj olaj, növényi képviselői a diófélék, lenmagolaj és repceolaj.

A hazai tenyésztésű és természetes vizeinkben élő halak (ponty, afrikai harcsa, süllő, illetve a fogas, busa és pisztráng) közül a busa zsírsavösszetétele a legelőnyösebb.

Halas receptek

Az aranydurbincs igen kedvelt halfajta, hófehér és puha húsa miatt, ami rendkívül finom és alig szálkás. Egy szuper egészséges gránátalma salátával párosítva, egészben sütve a diétázók is nyugodtan fogyaszthatják. Elkészíthetjük pácolt-grillezett zöldségekkel is, ez faszénen grillezve a legfinomabb.

A lazac a legnépszerűbb, legismertebb tengeri halak közé tartozik, elkészítése egyszerű, és még azok is könnyen megbarátkoznak vele, akik egyébként nem rajonganak a halételekért. A Grillezett lazac citromos mártással és sült brokkolival egészséges, ünnepi fogásként is beválik.

A legszélesebb körben elterjedt édesvízi halfajta a Földön a ponty. Az ízét nagyban meghatározza, hogy milyen vízből származik és milyen takarmányon nevelték. Ez a recept egy klasszikus elkészítési módot mutat be krumplisaláta körettel, aki pedig egy kis csavart vinne a hagyományos fogásba, vajban sütve, pikáns tejfölös sültburgonya-salátával is elkészítheti.