Bevásárlólista Kedvenc receptek Kedvenc receptek

Elkezdődött a húsvéti böjti időszak

03-03-2017

https://www.lidlkonyha.hu/Magazin/Elkezdodott-a-husveti-bojti-idoszak

« Vissza
Social Share logo

Elkezdődött a húsvéti böjti időszak

A húsvét előtti böjti időszak a keresztény hagyományban negyven napon keresztül tart, Hamvazószerdától (ami 2017-ben március 1-jére esett) egészen Nagypéntekig (a Húsvét előtti utolsó pénteki nap, idén április 14.). A böjtöt tartók ilyenkor önmegtartóztatást gyakorolnak, keveset esznek, és legalább heti egy alkalommal (pénteki napokon) nem esznek húst. Egyesek még szigorúbb böjtöt tartanak, és a teljes 40 napos időszakban elhagyják a húst (egyesek még a halat is) az étkezésükből. Összegyűjtöttünk pár olyan ételt, amit a böjtöt tartók is nyugodtan elkészíthetnek.

A halfélék hagyományos böjti ételnek számítanak. A pontyot elkészíthetjük vajban sütve, mellé sültburgonya-salátát kínálva, vagy akár mediterrán zöldségágyon tálalva is, sáfrányos fűszervajjal megbolondítva. Ha ponty helyett inkább harcsát készítenénk, érdemes sütőpapír tasakban párolva készíteni, hiszen így igazán zamatos lesz, ha pedig szicíliai padlizsánraguval együtt készítjük, a zöldségek íze is átjárja majd.

Számos tésztafélét is elkészíthetünk úgy, hogy hús nélkül is teljes értékű, laktató fogást kapjunk. A magyar nudli osztrák rokona a specli (Spätzle), amit hagyományosan rengeteg sajttal sütve készítenek. Szakácsaink receptjei alkalmasak a böjti időszakra is: Széll Tamás hegyi sajttal, pirított hagymával és tökmagolajos salátával, Mautner Zsófi pedig többféle sajttal, valamint egy kevés snidlinggel, és persze az elmaradhatatlan chilivel készíti. A túrógombóc is lehet böjti étel, elkészíthetjük a hagyományos módon, édesen, morzsába forgatva, vagy akár sósan is, Széll Tamás receptje szerint: rozskenyér-morzsával, fokhagymás tejföllel, kaporral és pirított magvakkal. Ázsiai ihletésű pirított tésztát is készíthetünk húsmentesen, sokféle sült zöldséggel és sült tojással. A kézzel szaggatott galuska gombával és tejföllel szintén igazán kiadós étel, a galuskák elkészítése pedig könnyebb, mint gondolná – érdemes kipróbálnia otthon!

A böjti étrenddel kapcsolatban sokaknak egyből a saláta juthat eszébe. Érdemes a zöldségeket gabonafélékkel vagy magvakkal kiegészíteni, így készíthetünk langyos kölessalátát makrélával, ami nagyszerű vacsora lehet, vagy pikáns kuszkuszsalátát csicseriborsóval és kecskesajttal is. Mautner Zsófi szupertálja nem csak a böjt követelményeinek felel meg, de kifejezetten egészséges fogás is – a hozzá készülő chilis, ropogós müzlit pedig többféle ételben is felhasználhatjuk a böjti időszakban!

Ha tetszett a cikk, olvassa el további receptajánlóinkat és magazintartalmainkat is!