Bevásárlólista Kedvenc receptek

Egészségesebb és finomabb: szezonális alapanyagok

28-12-2016

https://www.lidlkonyha.hu/Magazin/Egeszsegesebb-es-finomabb-szezonalis-alapanyagok

Egészségesebb és finomabb: szezonális alapanyagok
« Vissza
Social Share logo

Egészségesebb és finomabb: szezonális alapanyagok

Míg nagymamáink szinte csak azokból az alapanyagokból főztek, amit a természet az adott évszakban kínált, ma már az év bármelyik időszakában ehetünk szezonon kívüli gyümölcsöket és zöldségeket. Természetesen nincs semmi baj azzal, hogy fagyasztott málna kerül egy őszi tortára, vagy a reggeli turmixunkba, de fontos, hogy milyen arányban használjuk fel ezeket a mindennapokban. 

szezonális alapanyagok

A szezonális alapanyagok fogyasztása általában véve egészségesebb: a frissen leszedett, érett gyümölcsben és zöldségben a legtöbb a szervezetünk számára szükséges ásványi anyag és a vitamin. Tavasztól őszig természetesen sokkal könnyebb dolgunk van, hiszen könnyebb a friss zöldségek, gyümölcsök beszerzése. De a késő őszi, téli időszakban is találunk olyan szezonális hozzávalókat, amelyek nemcsak nagyon táplálóak, hanem izgalmas fogások alapanyagai lehetnek. Ilyen például a birsalma, a téli alma, a csicsóka és a kelkáposzta, és ne feledkezzünk meg a tökről, gyökérzöldségekről (fekete retek, cékla, daikon avagy jégcsapretek, zeller) sem, amelyek alapvetően fontos téli vitaminforrások. Ráadásul most van a citrusfélék szezonja is, a hideg időben szükséges C-vitamin bevitelét most naranccsal, grépfrúttal és mandarinnal érdemes megoldanunk.

Minden egyes nap érdemes friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani, akár többször is, a zöldségek és gyümölcsök ugyanis veszíthetnek a tápértékükből a különböző tartósítási módszerek hatására. Nem véletlen, hogy az igazán színvonalas éttermek friss és regionális alapanyagokból főznek, és inkább rövidebb, de maximum kéthetente változó étlappal dolgoznak.

Készítsünk tehát most Gyömbéres kacsasültet birsalmás káposztával, hiszen a hideg időben a kacsasült jól átmelegít, és a káposztának, valamint a birsalmának is szezonja van. Reggelire kifejezetten egészséges választás a tormás-céklás szendvicskrém, amit rozskenyérrel érdemes fogyasztani. Az egészséges, finom és rendkívül sokoldalú sütőtök is téli zöldség, ráadásul olyan sokféleképpen lehet elkészíteni, hogy tavaszig, a friss zsenge zöldségek szezonjáig még bőven jut időnk újabb és újabb recepteket kipróbálni vele!